Прочетен: 2946 Коментари: 10 Гласове:
Последна промяна: 14.04.2016 15:06
.
.
.
Окончателно:
Билетът за градския
транспорт в София
става 1,60 лв. Решението бе взето след няколкочасови дебати
и на фона
на протест.
Фандъкова поиска Центърът за градска мобилност
да се отчита на всеки 6 месеца България 14 април 2016, 13:48, oбновена в 14:31 5806 80 Още по темата
-
Ще поскъпне ли билетчето за градски транспорт в София
Преди 1 ден -
Фандъкова за билета от 1,60 лв.: Не мога да кажа, че стоя зад цената
Преди 5 дни -
Пенсионери и студенти срещу скъпите билети
01.04.2016
Столичният общински съвет прие цената
на билета за градския транспорт
в София да бъде увеличена
от 1 лев на 1.60 от 1 юни.
Общинарите взеха решението си
след няколкочасови дебати,
докато под прозорците
им протестираха недоволни
от поскъпването.
Това бе и поредният протест
срещу поскъпването от обявяването
на идеята в края на март
(вижте във видеото горе).
Предложението
на Центъра за градска мобилност
предвижда абонаментните карти
да запазят цената си.
За сметка на това талоните с десет билета, които сега струват
8 лева, вече ще са 12 лева.
Предлага се и въвеждането на нова месечна карта - "метро плюс" -
за метро и една линия наземен транспорт.
Тя ще е на цена от 43 лв.
Двойно се увеличават и санкциите за нередовни пътници –
от 20 на 40 лв. Актът става 200 лв., а не 100, както досега.
Гласовете на съветниците от ГЕРБ
не бяха достатъчни
да мине предложението. "За" гласуваха
общо петима от Реформаторския блок -
общинарите от СДС и Прошко Прошков от ДСБ.
Така идеята мина с 34 гласа от общо 57.
Хората се обявиха категорично против поскъпването с 60 на сто.
Според тях всичко се увеличава,
само не заплатите и пенсиите.
Освен това така нямало да се спрат и гратисчиите.
"Считам, че на 6 месеца ръководството на ЦГМ
трябва да се отчита публично и пред транспортната комисия
в общината", коментира по-рано през деня кметът на София
Йорданка Фандъкова.
"С карти пътуват голяма част от редовните пътници.
Те позволяват пътуване на цена под 20 стотинки за пенсионери
Тя посочи, че справянето с гратисчиите е възможно с
"повече контрольори,
На въпрос как се гарантира, че контрольорите няма да подминават
една конкретна група хора, Йорданка Фандъкова каза,
че затова се иска отчет на ЦГМ.
Припомнете си обаче как в градския транспорт в София
се качват контрольори, които чинно проверяват пътниците,
с изключение на роми, просяци и субекти
с по-добре развито телосложение
..................................................
raptor99
Няколко цифри:
Всеки му е известно, че за 1 или 2 спирки (300-500 метра) може да се походи пеш. Тогава кога ще се използва градски транспорт? Естествено, когато трябва да се придвижиш на по-далечно разстояние. Да, ама никога в този град не можеш да тръгнеш и да пристигнеш само с една линия. Почти винаги има прекачване на поне още 1 или 2. Тоест ако аз днес трябва отида на работа и да се върна - това са ми 2 пъти по 2 линии = 4 билета х 1.60 = 6.40 х 5 пъти в седмицата = 32.00 лв. На мен седмичният разход на гориво за колата е 30 лева. А като се има в предвид и това, че се возя с още 2-ма души нека се направи извода КОГА АЗ ЩЕ ИЗПОЛЗВАМ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ??? Това естествено ще е предпоставка още стотици и хиляди хора да си го кажат и да тръгнат с колите си. То и без това в София е лудница и движението е мъка, а тогава вече наистина ще стане абсолютен блокаж!
Малоумните ни управници, вместо да направят билетчето не повече от 50 стотинки, за да съблазнят хората да оставят колите и така трафика да се облекчи правят точно обратното. Ще пътуват повече хора, ще има повече пари в хазната... Ама какво да се направи? Тъпото си е ТЪПО и колкото акъл да му наливаш то... си е тъпо!
ТРАМВАЙ + АВТОБУС???
Повечето от работещите бедни/270-300 лв месечно/
пътуват дневно 2 пъти.Вие изчислете колко са 25 дни по 1,60
или две различни карти по 40 лв?
Сега окончателно плащаме най-скъпия транспорт в Европа! В Рим, например, билета ти е евро и петдесет, ноооооооооо един билет важи 100 минути, за които се придвижваш от единия до другия край на града. Т.е твоите 2, или 3 линии, които сменяш дори с по 1 лев, излизат на цената, а вече и по-скъпи от транспорта в една от световните столици!!! Не е реално, просто не е реално...
със стари автомобили, но с газови уредби?
Кеф! ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ГЕРБ, роби!!!
Ала там мутрите не са на власт...
fred
На протеста протестиращите бяхме по малко
от репортерите и полицаите... ?
От другият месец и картите 60%....!
В Македония дали мислят да вдигат цените.....?
Е като сме овце ще стане билета и 2 лв.
100 билета за градският транспорт са колкото
месечната социална пенсия.....!
Браво
госпожо Фъндъкова,..
Управляващите мислите за обикновените хора....
Но замислете се дали търпението на хората е безкрайно ....?
за всички линии също няма да е зле.
Тъкмо ще анаизират "пътникопотока".
а съветниците от ГЕРБ и Реформаторският блок в Столичният общински съвет плюс Фандъкова вдигнаха наистина ужасно цената на билета за пътуване в градския транспорт от 1 лева на 1.60 лева. А трябваше да го намалят!
Тактиката им за хората е ясна: ще пискат няколко дни и ще млъкнат. Както се преглътна шоковото увеличение на цената на винетките. Отново необосновано. Реформите за тях са дране на кожи, а не преструктуриране и съкращаване на разгулни разходи.
Простотиите на герберско-реформаторската групировка ще имат отрицателен ефект върху няколко неща:
Гратисчийство
Повишаване на използването на лични автомобили, което ще увеличи задръстванията и ще доблокира блокирания трафик в столицата. Ефектите ще са повече болни деца, повече заболели от рак и болести на дихателните пътища. Повече насилие по улиците, защото обстановката ще се изнерви допълнително.
Повече възможност за злоупотреби, защото се ще преразпределят много повече публични средства от Столична община.
Стана ли ясно, че Фандъкова не е това миловидно същество, за което се представя и народът масово се прехласва по нея.
Цено Драганов